Usuwanie negatywnych opinii w Google

Opinie w Google są jednym z ważniejszych aspektów prowadzenia działań z zakresu public relations i e-marketingu. W dzisiejszych czasach reputacja firmy jest często określana właśnie przez wyniki wyszukiwania w Google, opinie na Facebooku lub “pocztą pantoflową”. Dodanie swojej wizytówki w Google oraz adresu zwiększa świadomość marki oraz widoczność firmy. Dbanie o pozytywny odbiór swoich usług i dobre komentarze zwiększy ilość konsumentów i da odpowiednią przewagę nad konkurencją. W 2020 roku 87% konsumentów czytało recenzje lokalnych firm przed skorzystaniem z usług. To wzrost o 81% w porównaniu do 2019 roku. Natomiast branże, w których konsumenci najczęściej czytają recenzje to przede wszystkim: restauracje, hotele, medycyna, motoryzacja i sklepy odzieżowe. Dlatego usuwanie negatywnych opinii i komentarzy jest konieczne, aby chronić dobre imię firmy i jej wizerunek w sieci.

Jak usunąć opinie w wizytówce Google?

Usuwanie negatywnych opinii w Google może być wykonane za pomocą kilku różnych narzędzi i technik. Jednym z najbardziej skutecznych jest po prostu ich nie otrzymywanie przez prowadzenie pozytywnego marketingu, działania na zasadzie “klient ma zawsze racje” oraz dbanie o dobre imię firmy. Możemy również dyskutować z osobami, które komentują negatywnie, żeby przedstawić swoją wersję negatywnej opinii. W ten sposób negatywne opinie będą znajdować się na dalszych stronach lub będą odpowiednio uzasadnione, a klienci będą mniej skłonni je odczytywać lub zwracać na nie uwagę.

Kolejnym sposobem usuwania negatywnych opinii w Google jest ich usunięcie. Google umożliwia usuwanie opinii, które naruszają ich zasady, jednak czasami jest to bardzo trudne. Można też poprosić Google o usunięcie negatywnych opinii, jeśli są one nieprawdziwe lub niestosowne.

Możesz też skorzystać z usług firm specjalizujących się w usuwaniu negatywnych opinii z Google. Nasza firma specjalizuje się w ich usuwaniu. Jesteśmy w stanie zapewnić skuteczne usuwanie negatywnych komentarzy i opinii, tworzenie pozytywnego contentu, a także monitorowanie wyszukiwarki w celu wykrywania nieprawidłowości. Oczywiście nie pobierzemy od Ciebie wynagrodzenia za samą próbę wykonania zlecenia, ale za efekt. Czasami niektórych opinii po prostu usunąć się nie da. Google nie zamieszcza przycisku “usuń”, ale też nie moderuje samemu na bieżąco opinii – to daje nam możliwość interwencji. Ważne, żeby nie odpowiadać i nie wdawać się w dyskusję z osobami, których opinie chcemy usunąć, to może zniechęcić moderatora do rozpatrzenia pozytywnie naszych uwag.

Utrzymuj wysoki poziom konwersacji i relacji z klientem

Aby uniknąć usuwania negatywnych opinii w Google, ważne jest, aby zapewnić jak najwyższy poziom obsługi klienta. Klienci powinni czuć się docenieni i wysłuchani w każdej sytuacji. Dobrym pomysłem jest również odpowiadanie na negatywne komentarze i opinie w pozytywny sposób – odpowiadając na nie, można przekonać klientów, że firma dba o ich dobro i ma zamiar je chronić. Jeżeli nie masz takiej możliwości, albo masz po prostu dużo negatywnych opinii – zgłoś się do nas. 

Usuwanie negatywnych opinii w Google może być trudnym zadaniem, ale jest konieczne dla ochrony wizerunku firmy w sieci. Skuteczne wykorzystanie wyżej wymienionych narzędzi i technik może pomóc w zminimalizowaniu negatywnych skutków opinii i komentarzy, które mogą mieć negatywny wpływ na działalność firmy.

Facebook
Pinterest
Twitter
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio dodane