RODO i Polityka Prywatności na Twojej stronie

Usłyszawszy o Polityce Prywatności na pewno zastanawiałeś się co to jest i czy aby na pewno tego potrzebujesz? To pytanie pojawia się w głowie każdego młodego przedsiębiorcy, ale i właścicieli starszych firmy, które wkraczają chcą by ich biznes zaistniał w Internecie.. W prosty sposób wyjaśnimy czym jest Polityka Prywatności i RODO oraz czy właśnie na Twojej stronie internetowej będą Ci potrzebne.

Czy potrzebuję Polityki Prywatności na swojej stronie internetowej?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, jesteś twórcą kursu internetowego czy posiadasz prostą stronę internetową, która umożliwia Twoim usługobiorcom kontakt z Twoją firmą poprzez formularz kontaktowy to tak – potrzebujesz Polityki Prywatności. laczego? Ty, jako usługodawca lub nawet blogger zbierasz informację o swoich obserwatorach na wiele sposobów, dlatego informacja dotycząca tego, co dzieje się z danymi osobowymi, jest wymagana. W przypadku formularza kontaktowego musisz przetworzyć przesłane Ci dane w celu odpowiedzi i dalszego kontaktu. Użytkownik, który udostępnił swoje dane, na przykład adres e-mail powinien mieć również możliwość jego zmiany bądź usunięcia. Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), nie ma aktu prawnego, który reguluje sposób podawania takiego komunikatu, natomiast Polityka Prywatności jest swego rodzaju opisanymi zasadami komunikacji między użytkownikami odwiedzającymi stronę, a właścicielem strony. W przypadku osób bez działalności te dokumenty mogą być wyborem, jeżeli oczywiście żadnych danych nie przetwarzamy. Dla działalności jest to wymóg, który dobrze mieć i aktualizować przy dodawaniu nowych funkcji na stronie.

W jaki sposób zbiera się dane osobowe?

Obecnie ciężko jest wyobrazić sobie stronę internetową, która nie przetwarza danych osobowych, na przykład sklep internetowy, w którym przy zamawianiu produktów (nawet tych produktów cyfrowych!) klient ma obowiązek podać adres, na który ma przyjść paczka. Może być również rozliczenie, imię, nazwisko, numer telefonu i adres e mail. To sporo danych, prawda? A proste strony internetowe czy blogi? Tam w formularzach kontaktowych obserwator podaje swój email, imię, nazwisko i niekiedy numer telefonu.

Jak to wszystko odpowiednio przygotować?

W takim dokumencie powinien się znaleźć szereg informacji, które odbiorca powinien zaakceptować. Są to informacje takie jak: kto ma dostęp do danych, jak je usunąć, przenoszenie danych, zmiany danych, a także informacja o możliwości wniesienia skargi lub wniesienia sprzeciwu do przetwarzania danych osobowych. Klient powinien być poinformowany o swoich prawach i obowiązkach wynikających z udostępniania z danych. Aby odbiorca miał możliwość zaznaczenia zgody najlepiej, kiedy zgody wyskakują mu w okienku wraz z otwarciem się Twojej strony internetowej. Dobrą opcją jest również powołanie “Inspektora ochrony danych” w naszej firmie. Będzie to osoba bądź kilka osób, które w przypadku nadużycia, pytania lub zmiany zajmie się nadesłanym zgłoszeniem.

Podsumowanie

Powinieneś odpowiednio przeanalizować, jakich informacji wymagasz, żeby bez problemu świadczyć swoje usługi. Dowiedz się kto będzie tymi informacjami zarządzał i w jakim celu. Przykładów tego, co musisz zrobić jest jeszcze bardzo dużo, ale nie musisz się nad tym głowić, bo my zrobimy to za Ciebie. Podczas tworzenia Twojej unikalnej strony internetowej przygotujemy również odpowiednie zgody i regulaminy dostosowane do Twojej witryny.
Facebook
Pinterest
Twitter
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio dodane