Dlaczego pozycjonowanie Twojej strony jest takie ważne?
Miejsce w czołówce wyników wyszukiwania to jedynie jeden atut, jaki niesie za sobą pozycjonowanie. Czym jest i jakie jeszcze korzyści może wnieść do Twojego biznesu? Na co możemy liczyć, pozycjonując swój sklep internetowy czy wizytówkę firmy?
Czym jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron www oraz sklepów internetowych, zwane również SEO (ang. Search Engine Optimization) to jedna z metod dzięki, której można promować swój biznes w Internecie. Wdrażając te działania, Google uzna witrynę za wartościową, przez co nasza strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Na pozycje w rankingu Google ma wpływ wiele czynników, ponieważ ponad 200. Na te czynniki składają się z prowadzenia działań na stronie zwanych, on-site (realizowanych w serwisie) oraz off-site (poza nim). W SEO równie ważną rolę pełni zawartość strony, im ciekawsze i bogatsze treści, tym Google lepiej oceni całą witrynę. Pozycjonowanie pomaga sprostać oczekiwaniom klientów na każdym etapie zakupów, od zainteresowania, po wybranie produktu, aż do finalizacji zakupów.
Daj się zauważyć!
Pozycjonowanie jest obecnie najskuteczniejszą formą marketingu internetowego. Dzięki SEO możesz dotrzeć do dużej i co ważniejsze konkretnej grupy odbiorców, w tym do osób z Twojej okolicy (dzięki lokalizacji), okazuję się to szczególnie przydatne kiedy, na przykład prowadzisz firmę usługową. Masz wtedy możliwość sprawniej nawiązać kontakt z klientem i szybciej sfinalizować transakcję. Co więcej, pozycjonowanie przyciąga klientów, realnie zainteresowanych Twoimi treściami co pomaga zwiększyć ruch na stronie, a co za tym idzie – wypromować markę.
SEO = Oszczędność
Rozsądny budżet na pozycjonowanie przyniesie firmie zwrot zainwestowanych w nią pieniędzy. Aby mieć pewność, że nie zmarnujemy naszego budżetu, warto zlecić pozycjonowanie strony agencjom marketingowym, które zajmą się doborem słów kluczowych, planem działania, ale i skutecznie będą obserwowały ruch na stronie oraz reakcje użytkowników. SEO wiąże się z ponoszeniem stałych kosztów w zamian za stale rosnące wyniki. Porównując to do płatnych reklam, musisz stale wydawać pieniądze, często większe sumy, aby zobaczyć efekty na swojej stronie. Fundusze na reklamy będą stale rosły, a Twoja inwestycja w pozycjonowanie, przy współpracy z efektywną firmą zacznie się zwracać po pół roku.
Zostań ekspertem
Dzięki SEO będziesz widziany jako ekspert. Regularne publikowanie wartościowych treści sprawi, że potencjalny klient częściej i chętniej będzie korzystał z właśnie Twoich usług lub wspomagał się właśnie Twoją treścią. Począwszy od artykułów, po poradniki i e-booki, włącznie z zakupem twoich treści. W ten sposób zdobędziesz również zaufanie swoich klientów, którzy polecą Cię innym, a i sami chętnie do Ciebie wrócą.
Zaufaj specjalistom
Pozycjonowanie na stronie może zająć do 6 miesięcy. Można pomyśleć, że to długi proces, lecz patrząc na to jak długotrwałe, (ponieważ na wiele lat) korzyści może nam przynieść, to na pewno się to opłaca. Warto zapamiętać, że działania powinny prowadzone być długofalowo i nieprzerwanie w odpowiedni sposób. Spadek zaangażowania w pozycjonowanie witryny może skutkować nagłym spadkiem widoczności i brakiem wejść na stronę. Nie rezygnuj również po kilku pierwszych miesiącach działań – pozycjonowanie to proces. Dla trwałości i skuteczności działań najlepiej jest, tak jak wyżej wspomniałam – zlecić to zadanie specjalistom.