Strona internetowa wizytówką firmy

Obecnie wiele firm, nawet tych lokalnych, przenosi część swoich działań do internetu, od usług online do chociażby zwykłych cenników czy opisów ofert. Klient chcąć dowiedzieć się czegoś o danej firme automatycznie wpisuję nazwę w Google, kiedy szuka konkretnej usługi ma również okazję trafić na naszą działalność, a my mamy okazję zaistnieć w świadomości konsumenta. To wielka wygoda dla naszych odbiorców, ale i sama firma wiele zyskuje na swoim wizerunku. Jakie jeszcze korzyści przynosi nam stworzenie swojej strony internetowej? O czym należy pamiętać podczas jej tworzenia oraz czego powinniśmy się wystrzegać?

Obopólna korzyść

Na początek warto wspomnieć o bardzo oczywistym plusie posiadania strony internetowej jakim jest to, że klient ma wszystkie informacje na wyciągniecie ręki. Jeśli strona posiada również zakładkę FAQ, to odejmuje nam pracy przy odpowiadaniu klientom na często powtarzające się pytania. Strona internetowa dodaje naszej firmie profesjonalizmu, oczywiście jeżeli jest wykonana profesjonalnie. Jeśli korzystamy z social media to odnośniki do strony internetowej prezentują się znacznie ciekawiej niż opis biogramu proszący chętnych do współpracy o wiadomość prywatną lub komentarze pod postami. Strona internetowa z pewnością budzi większe zaufanie, co jest wielkim plusem u obu stron. Warto wspomnieć o tym, że własny serwis internetowy daje nam całodobowy kontakt z klientem, a co więcej – odległość nie jest przeszkodą. Dzięki temu istnieje możliwość działalności na cały świat. Potencjalni odwiedzający mogą również zapisać się do Newslettera, a dzięki niemu możemy zbudować bazę e-maili i zupełnie za darmo informować zapisanych o nowych usługach czy promocjach. Klient, którego coś zaciekawi z łatwością przekaże link do naszej strony dalej lub udostępni go w social mediach. Razem ze stronami internetowymi, popularnością i powszechnością cieszą się sklepy internetowe, gdzie klient może wygodnie zamówić sobie dany produkt prosto pod drzwi swojego domu. Natomiast E-commerce w tym przypadku to coś więcej niż sama wizytówka, więc to temat na inny artykuł. 

Podczas tworzenia strony

Zależy nam, aby rozwinąć tu pewne korzyści, o których wspomniano wyżej. Kiedy zdecydujemy się na swoją stronę nie zapomnijmy o stworzeniu zakładek, które będą dla klienta najważniejsze. Przesycenie strony informacjami zmniejszy wartość tekstu, więc należy umieścić tylko potrzebne informacje. Zakładając dosłownie, że strona internetowa, to wizytówka, klient zwraca na kartce papieru tylko na najważniejsze informacje, które go interesują, na przykład numer telefonu. Oczywiście drugą rzeczą po numerze telefonu będzie gramatura oraz estetyka. Dokładnie, kolejną rzeczą po najważniejszych informacjach nasza internetowa wizytówka powinna być po prostu estetyczna i schludna. Dopiero na niej możemy zamieszczać kolejne rzeczy, do kontaktu z klientem prócz numeru telefonu można zamieścić formularz kontaktowy. Warto wspomnieć też o swojej firmie, zwykle właśnie na stronach internetowych klienci szukają NIPu lub adresu spółki, a często widzę, że ludzie rezygnują z zamieszczana ich w stopce swojego serwisu. Należy zadbać o spójność i lekkość tekstów zamieszczanych na stronie, kolorystyka czy przyjemne dla oka ułożenie grafik i zdjęć również odgrywa ważną rolę. Zbyt jaskrawe kolory lub duża ilość różnych wzorów mogą być nieprzyjemne i ciężkie w odbiorze. Nasi klienci nie lubią przedzierać się przez tysiące wyskakujących okienek, dlatego zachowajmy umiar również w tej sprawie. Nie zapominajmy o polityce prywatności, cookies, RODO i informacji o zbieraniu danych przez zewnętrzne podmioty – jeżeli takie istnieją. 

Konstrukcja i budowa strony internetowej

Strona internetowa to Twoja rozbudowana wizytówka

Zależy nam, aby rozwinąć tu pewne korzyści, o których wspomniano wyżej. Kiedy zdecydujemy się na swoją stronę nie zapomnijmy o stworzeniu zakładek, które będą dla klienta najważniejsze. Przesycenie strony informacjami zmniejszy wartość tekstu, więc należy umieścić tylko potrzebne informacje. Zakładając dosłownie, że strona internetowa, to wizytówka, klient zwraca na kartce papieru tylko na najważniejsze informacje, które go interesują, na przykład numer telefonu. Oczywiście drugą rzeczą po numerze telefonu będzie gramatura oraz estetyka. Dokładnie, kolejną rzeczą po najważniejszych informacjach nasza internetowa wizytówka powinna być po prostu estetyczna i schludna. Dopiero na niej możemy zamieszczać kolejne rzeczy, do kontaktu z klientem prócz numeru telefonu można zamieścić formularz kontaktowy. Warto wspomnieć też o swojej firmie, zwykle właśnie na stronach internetowych klienci szukają NIPu lub adresu spółki, a często widzę, że ludzie rezygnują z zamieszczana ich w stopce swojego serwisu. Należy zadbać o spójność i lekkość tekstów zamieszczanych na stronie, kolorystyka czy przyjemne dla oka ułożenie grafik i zdjęć również odgrywa ważną rolę. Zbyt jaskrawe kolory lub duża ilość różnych wzorów mogą być nieprzyjemne i ciężkie w odbiorze. Nasi klienci nie lubią przedzierać się przez tysiące wyskakujących okienek, dlatego zachowajmy umiar również w tej sprawie. Nie zapominajmy o polityce prywatności, cookies, RODO i informacji o zbieraniu danych przez zewnętrzne podmioty – jeżeli takie istnieją. 

Dlaczego warto zlecić wykonanie strony doświadczonej firmie?

W dobie dzisiejszego Internetu, wykonanie strony internetowej to nic trudnego. Nie trzeba potrafić programować, poświęcić na to nawet minuty, dlatego, że darmowe narzędzia robią to za nas. Przykładem jest WordPress. Nawet nasza strona główna i oferta – mayam.agency jest zrobiona na WordPressie. Czy to dlatego, że nie potrafimy zaprogramować strony? Dla żartów napisałbym, że pewnie tak, ale w rzeczywistości stworzenie strony na WordPressie jest przede wszystkim szybsze – oraz tańsze. WordPress ogranicza osoby niepotrafiące programować tylko do ilości dostępnych szablonów czy wtyczek. Ograniczenie istnieje, ale czy wiesz, ile kosztowałby stworzenie od zera sklepu internetowego? Podstawowa działająca wersja (tak zwane MVP) zawierająca jedną kategorie, w której jest kilka produktów, moduł koszyka, unikalny wygląd, rejestracje nowych użytkowników i logowanie z historią zamówień, do tego szybkie płatności. W panelu administracyjnym widok na użytkowników i zamówienia, zmiana statusów zamówień, panel do zarządzania produktami w tej kategorii. Brzmi na już wiele rzeczy, a to tylko mały zalążek. Napisanie takiego sklepu bez korzystania z zewnętrznych bibliotek czy właśnie WordPressa/Prestashop to koszt około 20000 złotych. Taki sam sklep na WordPressie można zrobić sobie samemu i to płacąc tylko za serwer + ewentualne płatne wtyczki. Dlaczego w takim razie ludzie zlecają wykonanie strony na WordPressie nam? Mimo, że jest to narzędzie, to trzeba mieć spore doświadczenie, żeby taką stronę zrobić. Pamiętam swoją pierwszą stronę na WordPressie, jaką zrobiłem w 2010 roku i była zwyczajnie… brzydka. Brak wprawy, wyczucia i doświadczenia sprawił, że nie opublikowałbym jej w Internecie. Oczywiście druga i trzecia nie była wcale lepsza, ale na pewno zacząłem na nich ćwiczyć umiejętności, a pierwsze płatne zlecenie zrealizowałem dopiero w 2012 roku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.